JOEP KLERX IS JOUW TEKST MAN
De man die mensen beweegt met teksten
MEER OVER MIJ
Ik ben op 1 februari 1991 als jongste van drie jongens geboren in het wonderlijke Waalwijk. Op mijn vierde begon ik met voetballen en dat blijf ik doen zolang ik kan. Wanneer ik precies begon met schrijven weet ik niet meer, maar ik weet inmiddels dat ik dat ook blijf doen zolang ik kan. Verder houd ik van nieuwe dingen ontdekken – culturen, boeken, sporten, spellen, websites, gewoontes en concepten – in de breedste zin van het woord. Ook dat ontdekken staat op het lijstje met dingen die ik blijf doen zolang ik kan.
Joep en schrijven
Ik vind schrijven leuk sinds ik woorden achter elkaar kan zetten, maar de eerste keer dat ik écht actief ging schrijven voor een breder publiek, was toen ik in 2016 op reis ging. Mijn verhaaltjes over de belevenissen in Zuidoost-Azië en Australië werden, naast door mijn moeder, ook gelezen door een hoop mensen die ik niet kende. Dat was achteraf een bepalend moment in mijn keuze om beroepsmatig te gaan schrijven.
Van hobby tot beroep
Alsof het gisteren was weet ik nog dat ik in een voetbalkantine onder het genot van een biertje het idee opgooide om van schrijven mijn beroep te maken. De reacties waren net zo goed als de biertjes en de volgende dag maakte ik een afspraak om me in te schrijven bij de KvK. JouwTekstman was een feit. Mijn schrijfbestaan is dus eigenlijk geïnspireerd door de ontdekking van nieuwe dingen (reizen), bewerkstelligd door mijn liefde voor schrijven en geconcretiseerd in een voetbalkantine. Veel romantischer kan ik het niet maken.
Tekstschrijver, copywriter, content creator
Toen ik begon als schrijver heb ik vaak m’n neus gestoten. Ik kon namelijk wel schrijven, maar de fijne kneepjes van het vak copywriting had ik toen nog niet bepaald onder de knie. Maar wie zijn neus stoot leert snel. Ik vond mijn neus bovendien al dik genoeg, dus ben ik schrijfcursussen gaan doen, heb ik verschillende boeken gelezen over copywriting en heb ik geïnvesteerd in een tool om SEO-optimaal te kunnen schrijven. Inmiddels weet ik teksten te creëren die mensen bewegen – emotioneel of in de richting van een contactmoment of aankoop – en kan ik trots zijn op de lijst met tevreden klanten.